Maaat!

Mat kommer vi att äta massor av och jag tänkte därför visa lite vad som finns i Berlin som jag vill äta/Dricka!
HArd Rock Cafe finns och det är självklart en turistfälla, men det var grymt god mat där!  Lite kul att besöka det tycker jag, lite dyrare men det är det värt.
Här är ännu en turistfälla som jag vill besöka! Jag har blivit förälskad i en cheesecake som de har där och jag bara längtar tills den hamnar i min mun igen!! (haha) Varken jag eller Emma är några kaffeälskare, men de har massa andra goda drycker! En sak som är bra är att de har gratis wifi så jag kan gå in på internett med mobilen gratis.
Här har vi två kända maträtter, jag kommer inte ihåg vad den till vänster heter men det är som någon slags stor kötbulle som är mellan en baguette. Och till höger ser ni currywurst som är korv med curry och ketchup. Det är vanlig snabbmat som de brukar äta som säljs i gatukiosker eller liknande. Jag föredrar currywursten framför jätteköttbulllen. Helt ok och billig mat helt enkelt.
Det här var gudomligt gott!!! Det är nachos med ost, oliver, svamp och allt möjligt på. Jag ska försöka hitta det stället igen för det där var hur gott som helst!
Sedan ska vi självklart dricka goda drinkar på massa olika ställen!
Sedan får vi självklart inte glömma bort den tyska ölen. Ett måste när man är i Berlin!
/ Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0